شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات اونستا

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی اونستا به دقت ملاحظه فرمایید.

ورود کاربران به وب‏‌سایت اونستا هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی و سایر خدمات ارائه شده توسط اونستا به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات اونستا است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اونستا از سوی کاربر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات اونستا اقدام کند.

همچنین از آنجا که اونستا یک وب‌سایت خرده‌فروشی و عمده فروشی آنلاین است. بنابراین مشتری میتواند کالاهای عرضه شده در سایت را، چه برای استفاده حرفه ای و چه برای عرضه بصورت خرده فروشی، از سایت اونستا دریافت کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان و اونستا

محصولات ارایه شده در وبسایت اونستا، یا توسط این دست اندرکاران این وبسایت ساخته شده اند، یا شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری شده اند و یا برخی فروشندگان با اونستا همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت اونستا عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط اونستا بررسی و در صورت تایید، کالای این فروشندگان در سایت اونستا قرار میگیرد

- اونستا ، کالاهایی را که از طریق شرکت های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری شده به همراه کالاهایی که توسط دست اندر کاران اونستا ساخته و طراحی شده اند را، تحت شرایط خاصی که در بندهای بعدی به آنها اشاره شده است، ضمانت میکند ، اما درقبال کالاهای فروشندگانی که کالای خود را توسط اونستا به صورت آنلاین به فروش میرسانند، مسئولیتی را عهده دار نبوده و مسئولیت این دسته از کالاها به عهده فروشنده است 

- فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود.

- سفارش هایی که دارای حداقل یک کالا باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند، حداکثر تا 48 ساعت، درتهران و حداکثر تا 72 ساعت در شهرستان ها به دست مشتری خواهد رسید ،این زمان برای کالاهایی که نیاز به ساخت دارند نبوده.

- سفارشاتی که نیاز به ساخت توسط دست اندرکاران اونستا دارند، پس از وارد کردن اطلاعات کامل و صحیح توسط مشتری در سایت اونستا، و تایید آن توسط دست اندرکاران اونستا، و پرداخت فاکتور توسط مشتری، حداکثر تا زمان اعلام شده از جانب اونستا به مشتری، به دست مشتری خواهند رسید.

- کالاهایی که توسط دست اندرکاران اونستا ساخته میشوند، تحت شرایط خاصی که در زمان قطعی کردن سفارش ،اعلام میشود، دارای ضمانت میباشند. و این ضمانت به صورت کتبی در فاکتور خرید نوشته میشود و همراه کالا به مشتری تسلیم میشود.

 

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. اونستا به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.

در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، اونستا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند قبل از پرداخت هزینه سفارش ،نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند.اما تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

- اونستا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای اونستا محفوظ است.

در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت اونستا، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای اونستا  محفوظ است. اونستا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت اونستا می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت

با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند .در صورت نیاز برای صدور فاکتور به نام شخص حقوقی و یا سازمان و یا شرکت ، مشتری میتواند بعد از ثبت سفارش و پرداخت هزینه سفارش، حداکثر تا یک ساعت ، با شماره تلفن ثبت شده در سایت تماس حاصل کرده و مراتب را گزارش دهد. طبیعی است پس از گذشت این زمان و صدور فاکتور ، تغییر نام آن ممکن نخواهد بود

- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد

- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. 

حمل و نقل

مشتری در هنگام ثبت سفارش ، بنا بر محل تحویل کالا ، بهتر است یکی از حامل های موجود را بطور صحیح ، انتخاب کند.

حامل ها براساس موقعیت مکانی تنظیم شده اند. طبیعی است در صورت انتخاب حامل نامناسب ، با اطلاع به مشتری ،نوع حامل از جانب اونستا یا مشتری ، تغییر خواهد کرد

خسارت در هنگام حمل و نقل

اونستا همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسولهبه این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و اونستا تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش اونستا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش اونستا ارسال شود. 

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در اونستا، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات اونستا با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. اونستا در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی اونستا درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

 محتوا

اونستا نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است اونستا تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد.

وب ‏‌سایت اونستا هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت اونستا تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.